darmproblemen · 20. mei 2019
Histamine en ik. Een persoonlijke zoektocht want er is niks zo persoonlijk als jouw darmflora. Een vingerafdruk. Dat maakt het herstellen van een histamine intolerantie ook zo lastig. Maar niet onmogelijk. Start vandaag nog en bereid je goed voor door eerst je eigen histamine overgevoeligheid lijst op te stellen. Lees vooral ook eerst dit artikel
darmproblemen · 13. mei 2019
Histamine is nodig voor je immuunsysteem. Maar dat je ook ziek kunt worden van ditzelfde stofje, dat weten veel mensen niet. Een teveel aan histamine kan vele klachten geven als migraine, diarree, benauwdheid, roodheid, lage bloeddruk, of menstruatieproblemen. Hoe zit dit precies? Waardoor ontstaat een histamine-intolerantie?
26. maart 2019
Vele mensen slikken maagzuurremmers als snoepjes. Tijdelijk lost dit het probleem van brandend maagzuur op. Maar wat als je ze chronisch slikt? En wat heeft dit met geheugenproblemen, b12 tekort, bloedaanmaak, en menstruatieklachten te maken?
03. december 2018
Botontkalking, vooral vrouwen hebben hier vroeg of laat last van. Na je 50ste begint vaak het proces van afbraak. Je kunt veel doen om het proces uit te stellen. dus wacht niet te lang met uitzoeken wat jij kunt doen. In deze blog 8 vragen over wat en hoe osteoporose.
21. november 2018
Wist je dat 50 % van de mensen een vitamine D tekort heeft? Dat daar ook steeds meer kinderen onder vallen? Vitamine D tekort lijdt tot vele problemen. Botten - ogen - huid - verkoudheid agv zwak immuunsysteem - zijn slechts een paar processen die betrokken zijn bij vit D. Doe de test en herken de symptomen zodat je kunt aanvullen voordat het serieuze problemen veroorzaakt.
darmproblemen · 05. oktober 2018
Ouder worden. Het gaat vanzelf. Je hoeft er niks voor te doen. Bij de één gaat het wat sneller dan bij de ander. Hier kun je invloed op hebben. Door te eten wat bij je past - te bewegen - voldoende te ontspannen kom je ver. Makkelijker gezegd dan gedaan. Hoe zit dit bij jou? Zou je ook wel wat hulp kunnen gebruiken? En je weer 15 jaar jonger willen voelen? lees verder in deze blog.
darmproblemen · 24. september 2018
Gezond eten. Hoe doe je dat? Veelal eet je wat je hebt geleerd van je moeder. Maar is dat wel zo gezond? EN hoe weet je wat gezond is? Lees het deze keer in mijn blog over gezond eten
migraine · 13. september 2018
Migraine heeft een oorzaak. Echt waar. Deze oorzaak kun jij zelf vinden. Wat gaat er bij jou niet goed? Deze klant is het ook gelukt. De medicatie is niet meer nodig. Hoe fijn is dat? Migraine speelt geen hoofdrol meer. Nieuwsgierig? Lees vooral verder
hormonen · 13. juli 2018
Zeewier een vezelrijke jodiumrijke ontdekking. Deze jodiumbron is goed voor je stofwisseling en dus voor je schildklier. Vegetariers kunnen niet zonder. Probeer het ook eens.
hormonen · 03. juli 2018
Fyto oestrogenen, vezels, eiwitrijke voeding. Allemaal termijn die van toepassing zijn op lijnzaad. Een bijzonder zaad. Wat kan lijnzaad voor jouw darmen betekenen? Of juist voor jouw hormoonbalans? Of stoort het juist? Lees het in mijn nieuwste blog. Nynke

Meer weergeven